08 August 2011

The Katerina Hotel - Bufet Berbuka Puasa

Hari sabtu yang lalu aku macam biasalah..balik batu pahat berjumpa dengan si comel dua orang tu..kebetulan pulak adik aku yang stay kat kl tu pun balik gak..jarang-jarang sangat dapat berkumpul sama-sama macam ni..so kitorang plan nak memanfaatkan masa dan peluang yang ada dengan sebaik-baiknya dengan bernuka puasa di The Katerina hotel..hotel ni jer yang paling mewah kat batu pahat..huhu!

So, hari selasa sebelum tu aku dah siap-siap booking untuk 6 orang..mak aku, ayah aku, aku, hubby aku, adik aku dan adik ipar aku..anak-anak kitorang bawah 4 tahun, so x yah bayar...harga untuk sorang adalah rm45 ++ bersamaan dengan rm52.20...total untuk 6 orang adalah rm313.20...tapi beli 5 percuma 1..so aku just bayar rm261 jer lah..ok lah untuk hotel yang paling mahal kat batu pahat..huhu!

Ni beberapa gambar yang sempat aku snap time tu..bila bawak budak-budak ni susah sket..pening pale nak handle keletah dioarang..

                                          Aaron Iskandar
                                          Hiasan meja
                                          Papa & Amanda
                                          Antara menu yang kitorang amik
                                          Mama & Amanda
                                          Ni mak & ayah aku..:)
                                          Family adik aku
                                          Mama & Aaron
                                          First time makan benda ni..best gak!
           Aaron ni memang x habis-habis makan...untung bawak dia gi bufet..hehe!
               Amik gambar last before balik..semua muka kekenyangan

Apa yang aku nak komen kat sini pasal menu..ok gak la..banyak gak choice..ada murtabak, rojak pasembor, mee wantan..pelbagai jenis sup,..ABC pun ada..nasi putih dengan pelbagai lauk..pelbagai jenis dessert(standard hotel la)..pastu ada signature dish..qous-qous..nak tau apa tu..kena gi sendira lah..huhu!

Tapi yang aku tak puas hati pasal air..xde air sejuk..memang banyak jenis air, tapi ala-ala suam gitu..bila dah suam jadi terlalu manis la..rasa melekit kat tekak..last-last minum air masak jer..huh! Makanan walaupun banyak tapi lambat refill..bila dah habis licin baru ada refill..tension gak..kena jalan 2, 3 kali tengok dah refill lum....memang bajet tul hotel ni..

Kesimpulannya..puas hati gak la..biasalah..kat mana-mana pun tetap ada kekurangan kan..so, kalau rasa nak ubah selera..boleh la try berbuka kat sini..ajak family or kengkawan..ramai-ramai baru best..:)

0 comments:

Post a Comment