18 January 2012

Morning Sickness - Sejarah Telah Berulang!






Sejarah telah berulang..itu yang boleh aku katakan..ikut kiraan aku baru pregnant 6 minggu tapi dah start morning sickness..Aaahhh!!!

Dah 3 hari aku cuti gara-gara x larat nak bangun..kepala sakit teramat sangat, berdenyut-denyut, rasa mual & loya..perut plak macam sebu penuh angin..ingatkan pregnant kali ketiga ni x kena morning sickness..rupa-rupanya sama jer dengan 1st & 2nd dulu..jelesnya dengan orang yang pregnant tapi x alami morning sickness..kepada sesiapa yang x alami morning sickness patut bersyukur..hanya orang yang mengalaminya sajer tau macam mana rasanya..

Tapi apa pun aku tetap tabah..ini semua ujian dan dugaan dari Allah...Dia takkan beri ujian lebih dari apa yang hamba-Nya boleh terima...apa pun yang Allah beri itulah yang terbaik..mesti ada hikmah disebalik semua ujian Allah..kena berfikiran positif demi untuk baby aku...mama pregnant xleh stress..kena kuatkan semangat..huhu! Walau macam mana teruk pun morning sickness yang aku dapat..insya-Allah akan kuhadapi dengan gembira...Hehe!

Untuk hubby,thanks banyak-banyak sebab sentiasa tenang dan sabar melayan kerenah mama yang menyakitkan hati ni..macam-macam perangai mama wat bila pregnant...huhu! Suka ke tak suka papa terpaksa terima kan..kata nak anak 'tahun naga'..hehe!

Untuk ofismate..mintak maaf banyak-banyak sebab susahkan korang...mesti ramai yang kutuk-kutuk aku..kata aku macam-macam..sama macam dulu..kata aku mengada-ngada la..manja la..lemah ka..macam-macam lagilah yang menyakitkan aku..bukan nak bagi semangat pun..tapi..ada aku kisah? lantak korang la..mulut masing-masing! At least aku tau sape kawan sape lawan! Allah tu maha adil..semakin ramai yang kutuk aku, semakin banyak rezeki dan kebahagiaan yang aku dapat..:)

Thanks pada sesiapa yang memahami masalah aku..doakan semoga semuanya selamat ye..:)

0 comments:

Post a Comment