06 January 2012

Q-Dees Tangkak - Tadika Sri Awana

Untuk entry kali ni aku nak citer pasal Amanda..dah lama x citer pasal anak dara aku ni..sekarang dia dah stay dengan aku sebab dia dah start sekolah..tapi sekolah tadika jer lah..aku daftarkan dia ke Q-Dees, Tangkak..umur dia masuk 3 tahun untuk tahun ni..

Sekolah tadika ni amik students dari umur 3-6 tahun..ada 2 sessi, half-day dengan full-day..kalau half-day dari pukul 8.30 am - 12.30 pm..yuran bulanan rm220..untuk full-day dari jam 8.30 am - 5.00 pm..yuran rm420..aku amik untuk full-day terus sebab xde saper nak jaga Amanda sebelah petang..

Amanda start ke sekolah daripada bulan 12 hari tu..12/12/2011..mula-mula cuak gak aku nak hantar dia ke sekolah tu, yelah..diakan masih kecil lagi..sekarang baru 2 tahun 6 bulan..bulan 6 nanti baru genap 3 tahun..dulu masa masuk ke nursery dia kan asyik melalak jer..tapi sekarang aku rasa lega sangat..alhamdulilah! Amanda boleh sesuaikan diri dan bersemangat untuk ke sekolah..

Hari sabtu lepas aku pergi Parents Orientations..amik uniform dan beg sekolah serta ada sedikit penerangan berkenaan dengan peraturan sekolah kepada parents yang baru tahun ni hantar anak ke Q-Dees..semua teacher bercerita pasal Amanda..diorang kata Amanda happy-go-lucky..peramah dengan semua orang..sangat suka menari dan yang paling penting dia langsung x menangis..seolah-olah dia dah jadi senior kat sekolah tu..hehe! Lega sangat-sangat hati ni dengar teacher cakap macam tu..:)

Minggu ni ada Students Orientations..so Amanda gi school 2 hari jer..selasa & rabu..khamis & jumaat  untu students 4 & 6 tahun..tapi pagi tadi dia melalak nak gi school..huhu! Dah terbalik la plak anak aku ni..budak lain melalak x nak gi school..tapi dia melalak nak gi school plak..huhu! lawak tul..:)

 Jom layan gambar Amanda yang dah x sabar nak gi school..1st day pakai uniform..:)










Eh..lupa nak bagitau..En Picasso tu kelas Amanda..kelas untuk students 3 years..huhu!

3 comments:

mama amni
January 13, 2014 at 2:58 AM

nk tanya lebih lanjut la psl q-dees, blh pm sy 0123863367

Mama Zaraa
February 10, 2014 at 8:20 AM

hi mama amni..nak tanya pasal apa ye..insha allah saya leh tolong..hehe! so far mmg puas hati dengan perkembangan anak2..anak yg no 2 pun dah hantar ke qdees sejak umur 3 tahun

Nadya Zahid
September 12, 2014 at 11:48 AM

salam...InsyaAllah January 2015 ni sy nak anta my twins to Qdees jugak..ikutkan dieorg baru 2 years plus..tp if ikut year..by 2015 dieorg 3 years..
nak anta mcm berbelah bg..whether is it too early to send them to school at this early age...
hehheh..u cmne eh?
nampak eh perbezaan anta dieorg gi playschool nih?

Post a Comment